fbpx

איך הפך חינוך מיני

להיות מקצוע נחשק כל כך?

תכנית מספר 1878 המאושרת על ידי משרד החינוך

מתי חינוך מיני הפך להיות הנושא שאנשי ונשות החינוך וההדרכה לא יכולים להרשות לעצמם לוותר עליו?

מתי שהוא בעידן הסלולר והאינטרנט, הבנו שהילדים שאנחנו מחנכים, מפגינים ידע רב שלא תמיד אנחנו יודעים איך להגיב עליו. הם מצטטים שמות של כוכבי פורנו, יודעים לנקוט בשמות של אביזרי עונג, בקיאים בשמות תנוחות ומתנהגים כאילו שמיניות היתה חלק מעולמם מאז ומתמיד. כזה הוא העידן הפורנוגרפי בו אנו חיים.

אל מול המידע המציף את בני הנוער ברשתות החברתיות, נותרו להתמודד מעט מאד אנשי מקצוע והרבה יותר אנשי חינוך והדרכה, שלא יודעים איך להגיב ולהעביר את הידע הנכון והמסרים הבטוחים.

ככל שהידע שבני הנוער חשופים לו רב יותר, כך גם השאלות העולות מתרבות. התלבטויות לגבי משיכה ונטייה מינית, בטחון עצמי ודימוי גוף, עונג מול ריצוי, קשר בריא או חולני, כולם ממשיכים להטריד את המתבגרים. כך גם הם הוצגו בסדרה "חינוך מיני", שמשודרת בנטפליקס, אשר האירה על עולמם המיני של בני הנוער ואת הקושי של המבוגרים מסביב להגיב להם

כל אלו גרמו ללא מעט אנשי ונשות חינוך להבין, שיש צורך בהתערבות בתחום זה. עליהם להתמודד עם השאלות הרבות וההתנהגויות המוחצנות, שמושפעות לא מעט מהמסרים שמועברים במדיה. אך לפני כן עליהם להכיר את הנושא ובעיקר ללמוד להתמודד איתו באופן טיבעי, משוחרר וללא עכבות. כך נוצר מסלול ההכשרות למיניות של עמותת "תהודה".

ייחודיות התוכנית:

בהכשרה הייעודית נכיר את התכנים בנושא מין, מיניות ומגדר, בהם אנו עוסקים בעבודה עם בני הנוער. נטמיע שפה טבעית ובריאה בשיח על מיניות, נפתח את מיומנויות ההנחיה ונתרגל את המערכים אתם אנו עובדים מול בני הנוער. כמו כן נלמד להתמודד עם התנגדויות וקשיים שעולים במפגשים עם המתבגרים.

פעמיים בשבוע, לאורך 6 שבועות בחופשת הקיץ, יועברו מכלול הנושאים שקשורים למיניות בני נוער, החל מהתמודדות עם המבוכה המתלווה לתחום ועד הכרות עם כללי השיח בנושא. תכנית ההכשרה כוללת מערכים כמו מאפייני גיל ההתבגרות והשינויים הפיזיולוגיים העוברים על מתבגרים , שיקולים לקיום יחסי מין, רצון והסכמה, קשר מיטבי מול פוגעני, מחלות מין ואמצעי מניעה, עונג והנאה, חיזור מול הטרדה ועוד ועוד. הידע המקצועי שמאפיין את הקורס וההתנסות בשלל מערכים, יציידו את הנוכחים בכלים מרובים שיוכלו להשתמש בהם בכיתות אך גם בהתמודדות הפרטית בחיק המשפחה.

על ההשתלמות

מה המטרה?

להכשיר אנשי ונשות חינוך והדרכה להנחיית מיניות, כך שיוכלו לעבוד עם בני נוער ומתבגרים מאוכלוסיות יעד שונות, כולל נוער בסיכון.

למי זה מתאים?

אנשי ונשות חינוך, הדרכה, יעוץ וטיפול, שתחום המיניות של בני הנוער מעניין אותם ומעוניינים במסגרת לפיתוח הקריירה בתחום זה.

עם מה תצאו בסיום?

תעודה על השתתפות וסיום בהצלחה של הכשרת מנחים למיניות ומגדר לבני נוער בהקף של 80 ש''א.ידע נרחב בתחום המיניות, ניסיון וכלים המתאימים להנחיית נוער

הסילבוס המלא

לחצו לצפייה בתכנית הלימודים של ההשתלמות

המשיכו מטה כדי להכיר כמה עובדות שלא ידעתם בנושא מיניות בבני נוער

אשמח למידע נוסף

אנחנו נגד הטרדות. איננו שולחים ניוזלטר או ספאם. הפרטים הם לצורך יצירת קשר ומתן פרטים בלבד.

"אני מאמינה כי מיניות בקרב בני נוער היא נושא שחשוב ואף הכרחי לדבר עליו, ויש לעשות זאת באופן מתוכנן ואחראי"

גלית מילצ'ן, מנהלת תחום חינוך למיניות נבונה בעמותת "תהודה", מחנכת מוסמכת למיניות ומנחת קבוצות מוסמכת בתחום, יועצת מתנדבת במרכז לייעוץ מיני לבני נוער. בוגרת מסלול הסבת אקדמאים להוראה בכירה. בעלת ניסיון רב בהעברת הרצאות וסדנאות מיניות לבני נוער, הורים וצוותי חינוך בכל רחבי הארץ. מנהלת צוות מנחים למיניות ומרצה בקורסי הכשרה למנחי קבוצות בתחום המיניות והמגדר.

הניסיון שלנו בסדנאות, הכשרות והשתלמויות

5/5
"הרצאת ההורים של גלית מילצ׳ן משנה את כל תפיסת החינוך המיני בבית, החל מהגיל הרך ועד לסוגיות מורכבות המתעוררות בגיל ההתבגרות. ההרצאה משקפת להורים מציאות מורכבת המאופיינת בהתנהגות מינית מוחצנת בקרב בני הנוער, אך עם זאת מעניקה כלים משמעותיים וחשובים לשיח מיני פתוח בבית, שיעודד את הנוער והילדים לשאול שאלות ולשתף בסוגיות שונות. שיח פתוח שכזה מוביל בסופו של דבר לחיי מיניות בריאה מתוך כבוד הדדי ושיקולים נכונים.
טוני חי
מנהלת המחלקה לילדים ונוער בסיכון ותכנית עיר ללא אלימות בעיריית מודיעין לשעבר
5/5
"מעבר לכך שהקורס הקנה לי כלים מקצועיים ומושגים חשובים תיאורטיים ומעשיים בתחום הנחיית הקבוצות ותחומי המיניות והמגדר, הוא העביר אותי מסע פנימי של התבוננות מחודשת על הידע ותפיסות העולם שלי. כמורה, התחלתי להתבונן אחרת על התהליכים שאני עוברת עם הנוער, ועל העולם שהם גדלים בו ומושגי המיניות שהם (לא) מקבלים. כמה העבודה שלנו חשובה!"
עדי ר.
מורה ומנחת קבוצות למיניות
5/5
לקורס הגעתי בעיקר מסקרנות. איך אפשר להיפגש עם הורים ועם בני נוער בלי לדעת לדבר על מיניות. זה פשוט התבקש. כבר בפגישה הראשונה הבנתי שעשיתי בחירה נכונה. הקבוצה, הדינמיקה, הכלים המשמעותיים והפרקטים היו בדיוק מה שהייתי צריכה. נפתח לי עולם! שפע ידע, מידע, כלים לעבודה עם קבוצות ועם יחידים, כלים שכבר למחרת בבוקר יכולתי להשתמש בהם. תודה שרון וגלית על העולם המעניין שאני רק בפתחו."
יפעת דננברג
מנחת קבוצות למיניות
5/5
"למדנו המון על החשיבות של מיניות אצל בני נוער, ועל החשיבות של חינוך מיני נכון בקרב ילדים מגיל קטן ועד בגרות. בנוסף, קיבלנו כלים חשובים מאין כמוהם כמורות וכמחנכים. אין ספק שיצאנו מורווחים. תודה רבה"
נירה
אמא לנערה, מאזינה בהרצאה
5/5
"את נוגעת בנושא כל כך חשוב וכל כך רגיש, ועושה זאת בצורה מושלמת. את מנגישה את הנושא "המביך" והלא מדובר לשפה נוחה ונעימה וכשמתחילים לדבר ממש אי אפשר להפסיק"
דפנה
אמא לנערה, מאזינה בהרצאה
5/5
אני כבר כמה שבועות אחרי שסיימתי את הקורס, ואסימונים ממשיכים ליפול לי, ממליצה בחום."
עינב ארז
בוגרת קורס ומנחה למיניות
5/5
"רציתי להגיד שוב תודה רבה על אתמול. היה ערב מקסים, אינטימי ומעשיר מאד. התגובות בקבוצה אח''כ היו נלהבות! מחכה כבר לפעם הבאה. תודה"
אורן
אבא לנערה, מאזיןן בהרצאה
5/5
גלית מעבירה את התכנים באופן מוחשי ויוצא מן הכלל, מנקודת המבט שלי אני חושבת שכל הורה צריך לשמוע אותה.
מירב
אמא לנערה, מאזינה בהרצאה

המלצות נוספות

5/5

אודותינו

"תהודה" הינה מלכ"ר העוסק בהכשרה, העשרה והעצמה של אוכלוסיות מיוחדות. בין היתר חזוננו לקדם ולטפח את ההכשרה התעסוקתית והשילוב בקהילה של אוכלוסיות מיוחדות וליצור עבורם סביבה המאפשרת שילוב במעגל התעסוקה ובקהילה. מערך החינוך המיני מהווה נדבך משמעותי ביישום החזון להעניק לבני הנוער סביבה בטוחה, תחושת שייכות והתפתחות אישית וחברתית.

ההרצאות המועברות מאושרות על ידי משרד החינוך (תכנית מספר 1787) ומבוצעות בשיתוף רשויות וארגונים בכל הארץ. הכירו עוד את תהודה ו"מין חינוך שכזה" באתר תהודה הרשמי.

נתונים מעניינים על מין ומיניות של בני נוער

*מתוך מחקר חדש של מכון מופ"ת משנת 2019
0
גיל חשיפה אקראי ראשוני לפורנו
% 0
אחוז מבני הנוער קיימו מגע מיני לפני גיל 18
% 0
מבני הנוער הצטלמו בעירום
% 0
נחשפו לפורנו עד גיל 13
0
ערים ורשויות מקומיות עברו סדנאות והרצאות של "מין חינוך שכזה
0
הורים שהשתתפו בהרצאות והדרכות של תהודה בנושא מינוית
0
תלמידים שעברו סדנאות מיניות על ידי צוות המיניות של תהודה